Освен ако не сте живели в дълбока изолация през последните няколко месеца, сте чували за внезапния възход на ChatGPT. AI чатботът, създаден от OpenAI, бързо се превърна в сензация в техническите среди и сега е тема за разговори в масовите медии. Той дори се превърна в източник на шеги за водещите на късно вечерно токшоу в САЩ. Сега нов доклад на анализатори от UBS твърди, че ChatGPT е имал внушителните 100 милиона потребители, които са проверили уменията му през януари 2023 г.
Докладът на UBS, както е обобщен от Reuters, използва данни, генерирани от аналитичната фирма Similarweb. В същия доклад се казва, че ChatGPT е имал средно 13 милиона потребители на ден през януари, което е двойно повече от това, което чатботът е имал през декември 2022 г. Историята сочи, че на TikTok са били необходими девет месеца, за да достигне крайъгълния камък от 100 милиона потребители, докато на Instagram е отнело над две години.
OpenAI не потвърди данните от доклада на UBS.
Докладът идва само ден след като OpenAI стартира абонаментна услуга на име ChatGPT Plus. Тя предлага на абонатите функции като възможност за достъп до чатбота дори по време на пиковите часове, заедно с по-бързи отговори и по-бърз достъп до нови функции и подобрения. Удоволствието от абонамента възлиза на безспорно скъпата цена от 20 долара на месец и в момента е наличен само в САЩ. Въпреки това, дори ако само малък процент от потребителската база на ChatGPT се регистрира за него, това може да бъде солиден поток от приходи за OpenAI.
Снимка: Unsplash
Виж още: Новият стандарт за безжично зареждане Qi2 идва в края на 2023 г.