Само за две минути и пет секунди след полунощ в неделя продажбите в рамките на Singles' Day достигнаха 10 милиарда юана, или 1.44 милиарда долара. Това са само данни за сделките през платформата TMall, собственост на китайския интернет гигант Alibaba. В разпродажбата са участвали със своите продукти над 19 000 компании от 75 страни.
Именно Alibaba постави началото на Singles' Day през ноември 2009 г. като събитие, чествано от много млади хора в Китай като Ден на самотниците. Датата 11 ноември е избрана, защото четирите единици наподобяват четирите "голи пръчки", китайски термин за "ерген".
Началото бе скромно и първата разпродажба през TMall генерира около 52 милиона юана. През миналата година тази сума стигна 168.2 милиарда юана, а темповете този ноември вещаят нов рекорд.
През 2017 г. 90 процента от продажбите са направени онлайн, което свидетелства за мащабите на интернет търговията в Китай. Очаква се тази година процентът да е дори още по-голям. Приходите, идващи и от виртуалното пространство за пазаруване, са особено важни за гъвкавостта на икономиката.
Така Singles' Day се утвърждава като най-голямото търговско събитие в света, по-мащабно от американските Черен петък и Кибер понеделник, взети заедно.