Казано направо, YouTube има проблем с порнографските реклами. При всички усилия на компанията да популяризира YouTube Premium сред потребителите, които искат да не виждат реклами, не се прави достатъчно за борба с 18+ рекламите, които се появяват при потребителите, избрали да живеят с реклами. В миналото няколко пъти потребители забелязаха порно реклами в платформата: два пъти преди осем месеца и още веднъж по-рано този месец. Познайте какво се случва сега? Бдителни зрители съобщават за една порно реклама в YouTube въпреки всички усилия и обещания на Google.
В интернет се появиха няколко съобщения за реклама със сексуално внушение за приложение, наречено Mitha. Поради особения си характер рекламата лесно може да бъде класифицирана като 18+, така че щракнете върху тези доклади на свой риск. Виждаме оплаквания от Reddit потребители с прякори RamanIndoria, Redditor Low_Beautiful969 и Anfz в X (по-рано известен като Twitter), но има голяма вероятност много повече хора да са видели рекламата.
Когато един от засегнатите потребители уведоми YouTube за проблема, от официалния профил на социалната медия отговориха, че „разглеждат тези реклами“ и че „ще предприемат всички следващи стъпки“.
Доста смущаващо е, че порнографското и другото съдържание с 18+ намеци продължава да съществува в платформата. Такива например са и многобройните коментари от ботове под различни клипове.
В близкото минало говорители на компанията споменаха, че YouTube има строга политика срещу реклами със сексуално съдържание, че премахва рекламите, които нарушават тази политика, че всяка година спира няколко милиона акаунта на рекламодатели и че използва LLM, за да премахне много милиони реклами. Но е ясно, че платформата може да се справи много по-добре.
Да, YouTube работи в гигантски мащаби. Въпреки това като платформа, която бързо демонетизира всеки творец, който се отклони от нейните насоки за голота или злоупотреба (или каквито и да било други насоки), YouTube не се придържа към същите стандарти. Доста озадачаващо е, че подобни реклами и коментари продължават да преминават през процеса на филтриране на Google в един от основните му бизнеси, и това ни кара да преосмислим доколко платформата наистина е приятелски настроена към семействата и почтените зрители въпреки нейните твърдения и уверения.
Снимка: Unsplash
Виж още: Новата находка на Curiosity: жълти кристали на Червената планета