Ново проучване на име 5G Economics of Entertainment Report, поръчано от Intel и извършено от Ovum, показва, че през следващите десет години (2019-2028 г.) медийните и развлекателните компании ще се борят за по-голям дял в пазара на 5G дистрибуцията, която ще достигне 3 трилиона долара. Дейностите, свързани с развлечения и мултимедийно съдържание, ще дават почти половината от тези потенциални приходи (близо 1.3 трилиона долара).
"5G неизбежно ще донесе големи промени в пазара на развлекателно и мултимедийно съдържание. Ако компаниите се адаптират към тях, това ще им донесе огромни предимства. Ако не го направят, рискуват да изостанат или дори да изчезнат", казва Джонатън Ууд, генерален мениджър в Intel.
"Компании като Airbnb, Uber, Netflix и Spotify нямаше да бъдат възможни без сегашната 4G технология", припомня той.
Според доклада критичната точка ще бъде към 2025 г. Тогава вече 57 процента от глобалните приходи от безжично медийно съдържание ще минават през 5G мрежи и устройства, които вървят в 5G мрежи. Ниската латентност на тези мрежи означава, че нито едно видео няма да спре или да зацикли за миг - стриймингът на живо във високо качество и свалянето на огромни обеми данни ще става за секунди.
Средният месечен трафик на един 5G потребител ще се увеличи от 11.7 GB през 2019 г. до 84.4 GB през 2028 г. От него видео съдържанието ще дава 90 процента от целия 5G трафик.