Amazon има амбиции да навлезе по-сериозно във физическото търговско пространство и едно от първите неща, които компанията иска да си подсигури, е пълното внимание на потенциалните клиенти.
Гигантът току-що получи патент за технология, която "контролира онлайн пазаруването в рамките на физически магазин. Съгласно описанието, ако се намират в магазин на Amazon, а скоро и на веригата Whole Foods, мобилният трафик на посетителите, които използват Wi-Fi мрежата на обекта, ще бъде сканиран и всяко посещение на конкурентен сайт за търговия ще бъде блокирано.
Очевидно е, че Amazon не желае случайно да се разсейвате с конкурентни оферти или в последния момент да установите, че даден продукт се предлага по-изгодно другаде. Любопитно е, че компанията очевидно няма никакъв проблем да прави обратното - още от 2010 г. насам тя предлага опция за сканиране на QR кодове на конкурентни стоки с цел търсене на по-изгодна оферта в собствения си каталог.