Решението на американския Конгрес да премахне забраната интернет доставчиците да продават лични потребителски данни, като историята на браузванията предизвика сериозни сътресения отвъд Океана. Разбираемо, доста потребители изразиха притеснения от вероятните последици и сега поредица от големи компании, осигуряващи интернет достъп, обещаха, че няма да се възползват от това право и не планират да продадат личната информация.

Сред компаниите, които излязоха с такива изявления, са Comcast, AT&T и Verizon, пише Slash Gear.

Новата поправка не само дава на интернет доставчиците възможност да правят каквото искат с историята от сърфирането в мрежата, местоположението и друга информация за потребителите, събирана от тяхната онлайн активност, но и няма да позволи на Федералната комисия за комуникации повторно да създаде подобни защити на неприкосновеността на личните данни,

Първоначалното решение бе приветствано от същите тези големи доставчици на интернет, които бяха недоволни, че са обект на по-строги регулации, отколкото компании като Google и Facebook.

Интересното е, че дори засега Comcast, AT&T и Verizon да са искрени в желанието си да запазят потребителските данни, новите регулации им позволяват да променят политиката по опазване на личната информация на последващ етап без задължението да предупредят клиентите или да им дадат възможност да откажат.