Наскоро Spotify обвини Apple, че има антиконкурентно поведение спрямо iOS приложението й, защото не допуска актуализация заради "нарушени правила на App Store". Днес Apple отговори на претенциите на Spotify и обвиненията, че компанията прави мръсни номера, за да избутва напред своята музикална стрийминг услуга Apple Music.
Брус Сюъл, който е главен съветник в Apple, е изпратил писмо до главния съветник на Spotify Орасио Гутиерес, в което се очертава позицията на компанията спрямо претенциите за антиконкурентно поведение към Spotify.
"За нас е обезпокоително, че ви се иска да направим изключение от правилата, които ние прилагаме за всички разработчици, и че публично прибягвате до слухове и полуистини за нашата услуга", пише Сюъл. "Нищо в поведението на Apple не говори за антиконкурентно поведение", добавя той. "Ще се радваме да се улесни бързото разглеждане и одобрение на приложението ви веднага след като ни предоставите нещо, което е в съответствие с правилата на App Store."
В основата на проблема са 30-те процента, които Apple задържа от платените приложения в App Store. Spotify неведнъж са се опитвали да заобиколят това, включително със своята промоция за 0.99 долара за три месеца, ако потребителите се регистрират през интернет страницата вместо чрез iOS приложението.
Apple посочва и новата си политика за приходи в App Store, която позволява на продавачите на абонаменти да задържат 85 процента от приходите, вместо типичните 70, ако потребителят е платил за една година абонамент.
Източник: The Verge
Прочетете и това: Android устройства с чипове на Qualcomm имат проблем с криптирането