Според Зоуи Шифър от Platformer Apple следи присъствието на служителите си в офисите с помощта на баджове, за да се увери, че те идват поне три пъти седмично.
От април 2022 г. служителите на Apple работят по хибридна политика за работа вкъщи/офис като част от стратегията за постепенно завръщане след пандемията, като служителите трябва да работят от офиса поне три дни в седмицата.
От служителите се изисква да бъдат в офиса в понеделник, вторник и четвъртък, като повечето от тях могат да работят дистанционно в сряда и петък. Изглежда обаче, че Apple ще преразгледа тази стратегия, тъй като търси начини за намаляване на разходите в цялата компания.
В публикация в Twitter Шифър заяви, че Apple вече активно проследява присъствието на работа с помощта на записи с баджове и ще отправя "ескалиращи предупреждения" на служителите, ако не идват на работа необходимите три пъти седмично. Според Шифър някои офиси на Apple дори са предупредили служителите, че неспазването на изискванията може да доведе до уволнение, въпреки че "не изглежда това да е политика на цялата компания".
Развитието на ситуацията следва неотдавнашен доклад на Марк Гърман от Bloomberg, в който той очертава няколко мерки за намаляване на разходите, които се въвеждат наскоро от Apple, включително това, че мениджърите стават "толкова строги, колкото никога досега" по отношение на присъствието в офиса, като някои служители смятат, че това е предвестник на уволнението на служителите на Apple, които не спазват изискването.
В тази връзка Гърман съобщава и за подобна промяна в магазините за търговия на дребно, като Apple започва да следи по-внимателно за присъствието на работа и работното време, а компанията се отказва от "специалното време за болест" за времето, пропуснато поради Covid, като вместо това моли служителите да използват нормалното си време за болест.
Според доклада Apple невинаги попълва позициите, когато служителите напускат, което предполага, че санкциите срещу персонала, който не отговаря на изискванията за лична работа, са поне отчасти един от аспектите на по-широката стратегия за намаляване на разходите, като същевременно се избягват масови уволнения, които наскоро сполетяха други технологични гиганти, включително Meta, Microsoft, Google и Amazon.
Снимка: Unsplash
Виж още: Сайтовете с еротично съдържание вече ще изискват доказателство за пълнолетие