Microsoft ще последва примера на Google и ще започне да дава приоритет на мобилните сайтове в резултатите от търсенето в Bing на смартфони и други мобилни устройства. Това е важна промяна, която може да има драматичен ефект върху трафика на определени уебсайтове. Но това може и да означава загуба на посетителите, ако един сайт не е оптимизиран за използване на мобилни устройства. Все пак за потребителите, търсещи с Bing, ще има положителен ефект, защото ще получават достъп до по-добро съдържание.

"Докато промените ще подобрят класирането за мобилно оптимизирани уеб страници, които са силно свързани с дадена заявка, неоптимизираните уеб сайтове няма да се наказват", пише в своя блог Шиам Джайасанкар, продуктов мениджър на Microsoft в Индия. Джайасанкар казва, че се е търсил „фин баланс“ в Bing.

Някои от факторите, които Bing смята, че не са приятелски настроени към мобилните устройства, са малките бутони и връзки, ситният текст, който не може да бъде прочетен лесно, необходимостта за завъртане в хоризонтална ориентация и плъгините, които не работят на устройството.

От Bing очакват да започнат да прилагат новата политика "през ​​следващите месеци." Отчасти това звучи така, сякаш забавянето е възможност за създателите на сайтове да ги оптимизират за мобилни устройства.

Прочетете още: Bing се сдоби с информационни карти Fact Answers