Стотици милиони потребители вече използват ChatGPT за пазаруване, за да намират, разбират и сравняват продукти. Потребителите проучват различни опции, за да намерят подходящия продукт, който отговаря на техните нужди, бюджет и предпочитания. Сега OpenAI представи ново пазаруване в ChatGPT, което ще помогне на потребителите в процеса на вземане на решения за пазаруване.
Това ново проучване за пазаруване в ChatGPT се захранва от версия на GPT‑5 mini, обучена с подсилващо обучение специално за задачи, свързани с пазаруване. OpenAI твърди, че този модел е обучен да чете надеждни сайтове и да синтезира информация от тях, за да създава висококачествени проучвания на продукти и др.
Проучването на пазаруването не само представя информация за продуктите, но и въвежда откриването на продукти по нов начин. Докато проучва даден продукт, то започва да задава въпроси, свързани с продуктовата категория, за да разбере нуждите на потребителя и да прецизира резултатите. OpenAI твърди, че този опит работи добре в категории с много подробности, като електроника, красота, дом и градина, кухня и уреди, спорт и дейности на открито.
За прости въпроси, свързани с пазаруването, като потвърждаване дали дадена функция е налична в даден продукт, обикновеният отговор на ChatGPT все още е най-добрият вариант. Когато потребителите се нуждаят от сравнения, включително компромиси, те трябва да изберат опцията за проучване на пазаруването, което ще отнеме няколко минути, за да предложи добре проучен отговор.

Ето как работи тази функция:
Отидете в ChatGPT и задайте въпрос, свързан с пазаруване.
ChatGPT автоматично ще предложи проучване за пазаруване, ако този въпрос изисква задълбочено проучване.
Потребителите могат да го натиснат, за да започнат проучването.
Потребителите могат също така ръчно да изберете „проучване за пазаруване“ от менюто (+), за да накарате ChatGPT да ви съдейства.
След като проучването започне, ChatGPT представя визуален интерфейс, където потребителите могат да чатят и да споделят обратна връзка за опциите на продуктите. ChatGPT ще задава и въпроси като бюджет, предпочитания за функции и други.
Ако потребителите имат включена функцията за памет на ChatGPT, проучването може да бъде персонализирано още повече. Например, ако геймър започне да задава въпроси за лаптоп, ChatGPT автоматично ще обмисли да проучи повече за геймърски лаптопи.
Тази нова функция за проучване на покупки се пуска днес за мобилните и уеб потребители на ChatGPT, които са влезли в системата. OpenAI я прави достъпна за всички потребители на плановете Free, Go, Plus и Pro. За да помогне на потребителите с празничните покупки, всички тези потребители могат да се насладят на почти неограничено ползване през празниците. За потребителите на ChatGPT Pro проучването на покупки е достъпно в ChatGPT Pulse, където може да предложи персонализирани ръководства за купувачи, базирани на минали разговори.
Снимка: Pexels/OpenAI
Виж още: Мистериозно зелено сияние на Юпитер се движи с бясна скорост и не подлежи на лесно обяснение