След като в края на 2017 г. продажбите на смартфони се сринаха с цели 6.3%, пазарът отново изглежда оптимистично. За първото тримесечие на 2018 г. той отчита растеж от 1.3%, а общият брой продадени смартфони достигна 383.5 милиона, показват данните на Gartner.
На върха както обикновено е Samsung със 78.5 милиона продажби за периода януари – март. Те осигуряват на гиганта дял от 20.5%, което е минимален спад с 0.3 процентни пункта. Компанията отдава това на повишената конкуренция в средния клас, както и на по-слабото търсене на флагмани. В същото време обаче Apple сякаш не е засегнат от това и за Q1 2018 е реализирала 54 милиона продажби, което е ръст с почти 3 милиона.
Huawei и Xiaomi отчитат най-висок скок в продажбите за периода. Все по-глобалното присъствие на Huawei е довело до 40.4 милиона продажби, докато агресивната ценова политика на Xiaomi допринася за 28 милиона продадени апарата.
Като цяло анализаторите очакват смартфон пазарът да расте с минимални темпове, а увеличаващата се конкуренция и невъзможността на Samsung да пробие на ключови пазари като Китай означава, че компании като Huawei и Xiaomi могат да спечелят повече със своята агресивна стратегия.