Huawei се изкачи до 79-о място в класацията на Forbes за най-ценни брандове в света за 2018 година. Тази позиция е завоювана благодарение на пазарна оценка от 8.4 млрд. долара. Резултатът е по-добър спрямо миналата година, когато Huawei беше поставена на 88-о място с оценка от 7.3 млрд. долара. Производителят на флагманите серия P и Mate остава и единствената китайска компания в класацията, доминирана от технологичните брандове. На челните позиции продължават да са Apple (182.8 млрд. долара), Google (132.1 млрд. долара), Microsoft (104.9 млрд. долара), Facebook (94.8 млрд. долара) и Amazon (70.9 млрд. долара). Лидерът в смартфон сегмента Samsung заема седмата позиция с пазарна оценка от 47.7 млрд. долара.

Със сигурност присъствието на Huawei на тази позиция в класацията е голям успех – не само като китайски бранд, но и като производител, който през последните няколко години изцяло промени портфолиото си и се насочи към най-високия клас смартфон – серията P и Mate. Това съответно увеличи разпознаването на бранда (до 85%), а на помощ дойдоха и партньорствата с Leica и Porsche Design.

От Huawei наблегнаха, че доброто класиране се дължи на „дългосрочния ангажимент на компанията да инвестира в технологични иновации и развойна дейност“. В специално прессъобщение до медиите те защитават думите си с инвестиции в размер на 89.7 млрд. китайски юана (приблизително 14.9% от приходите) в научноизследователска и развойна дейност през 2017 година и получените 74 307 патента.

Тази година Huawei представи новите си флагмани от серия P20 (вижте пълното ни ревю на Pro версията тук), като от компанията напомнят, че за 30 дни след премиерата бяха продадени над 100 00 бройки. Може би най-интересен е именно Pro моделът, който е първият, оборудван с тройна основна камера – отново разработена с Leica.

В момента Huawei заема трета позиция на световния смартфон пазар за първото тримесечие на 2018 година по данни на IDC. Китайският производител има дял 11.8%, което е ръст от 13.8% на годишна база. На второ място остава Apple с 15.6% пазарен дял, а недостижим водач е Samsung с 23.4% пазарен дял. Топ пет се допълва от други китайски производители - Xiaomi и Oppo.

Така за поредна година в класацията на Forbes технологичните компании заемат около 20% от всички присъстващи в списъка.

Тагове: