Дългоочакваната функция Clear History на Facebook, която ще ви позволи да изтриете информацията, която социалната мрежа събира за вас от приложения и уебсайтове на трети страни, ще бъде достъпна по-късно тази година. Новината беше обявена от главния финансов директор Дейвид Уърн по време на конференцията за технологии, медии и телекомуникации Morgan Stanley.
За пръв път се заговори за Сlear History през май миналата година, точно преди конференцията на разработчиците F8 и към онзи момент това беше все още само идея, предназначена да спечели отново загубеното доверие на потребителите. Тогава главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг описа инструмента като подобен на изчистване на историята на браузъра и стъпка напред в опитите на компанията да поправи имиджа си след скандала с Cambridge Analytica.
Към момента не е съвсем ясно как точно ще работи или как ще изглежда инструментът. Facebook събира огромно количество информация за това, което правят потребителите ѝ както на сайта, така и извън него. Тоест функция като Clear History може да има значително влияние върху способността на социалната мрежа да създава персонализирани реклами и да генерира приходи, ако потребителите решат да премахнат данните за онлайн активността си.