Коронавирусът е много добър ако не за друго, то за финансите на Amazon. Компанията обяви огромни печалби от продажби - 96.1 милиарда долара в сравнение със 70.0 милиарда долара през третото тримесечие на 2019 г. - през третото тримесечие, подхранвани до голяма степен от промените в навиците за пазаруване и по-нататъшно възприемане на онлайн търговията на дребно, когато хората са в изолация.

Към днешна дата акциите на Amazon са нараснали със 76% през 2020 г. спрямо средните печалби за индекса на S&P от 3.2%.

Хората се ориентират към онлайн пазара от март за важни артикули, спешни доставки и хранителни стоки. Това е тенденция, която главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос очаква да продължи през четвъртото тримесечие и празниците.

„Виждаме повече клиенти от всякога да пазаруват рано за празничните си подаръци, което е само един от признаците, че това ще бъде безпрецедентен празничен сезон“, казва Безос в изявление.

Този успех спомогна за по-нататъшното бързо разрастване на Amazon. Компанията обяви, че е наела 100 000 постоянни работници в Северна Америка, както и е в процес на наемане на още 100 000 сезонни служители. Като част от текущия си отговор на COVID пандемията Amazon очаква капацитетът за тестване да достигне 50 000 теста на ден до ноември.

„Нашите резултати за третото тримесечие до голяма степен отразяват продължаването на тенденциите в търсенето, които видяхме, когато излязохме от второто тримесечие“, каза Браян Олсавски, финансов директор на Amazon, по време на покана за печалби в четвъртък.
„Също така продължаваме да наблюдаваме силна активност на членовете на Prime от абонатите, които продължават да пазаруват с по-голяма честота и в повече категории, отколкото преди началото на пандемията.“

„В международен план броят на членовете на Prime, които стриймират Prime Video, се е увеличил с над 80 процента на годишна база през третото тримесечие, а международните клиенти са удвоили часовете на гледано съдържание в сравнение с миналата година“, продължи той.

Занапред компанията очаква нетните продажби между 112 млрд. и 121 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което е приблизително 28-38% увеличение спрямо това време през миналата година.

Снимка: CNet

Виж още: Китай проведе лотария за 1.5 млн. долара, за да тества нова цифрова валута

Тагове: