Таргетираните реклами на Facebook понякога са плашещо точни. Причината за това е, че компанията извлича огромно количество данни за всеки потребител на базата на дейността му в социалната мрежа. Политически пристрастия, използвана техника, местоположение и какво ли не - всичко това просто става един масив от данни, събиран в досието на всеки Facebook потребител.

На практика компанията успява да вкара всичката информация за даден човек в поредица от кутийки, които показват кой е той и какви са интересите му, пише The Next Web.

Показаните по-долу кутийки съдържат само част от това, което Facebook знае за един човек, и въпреки това са повече от достатъчно, за да може някой, който никога не се е срещал с него, да придобие представа за това, кой е той. Предположенията на Facebook се правят на базата на ъпдейти на статуса, разглеждани страници, отбелязване по снимки и др.

Може да видите вашия собствен профил тук, като изберете More и след това Lifestyle and culture в раздел Interests. Ако считате, че дадена кутийка не отговаря на профила ви, може да я изтриете; това обаче не води до по-малко реклами, те просто стават по-случайни.



Виж още: Google Allo ще предлага криптирани разговори и изчезващи съобщения