Facebook не се счита за новинарска компания, но в действителност много хора гледат на мрежата като такава и се осведомяват от нея. Това е заключението на ново проучване от Pew Research Center, което обхваща над 2000 пълнолетни американци и начините, по които те се осведомяват за новините през седмицата. Два пъти на ден анкетираните са споделяли откъде черпят новините и трябвало да опишат обстоятелствата около това. 10 процента от тях са заявили, че ползват Facebook като новинарски източник, което прави социалната мрежа по-често използвана от такива известни новинарски медии като New York Times, Washington Post и CBS.

Интересно е, че онези, които се обръщат за новини към Facebook, често не могат да си спомнят кой е първоизточникът на новината и признават, че са я видели само защото се е появила в потока с известия. Почти 50 процента от анкетираните са забравили първоизточника часове след като са прочели материала. Особено засилена е зависимостта от Facebook при по-младите, като социалната мрежа е най-популярният източник на новини за хората между 18 и 29 години.

Това показва, че Facebook и другите социални платформи се превръщат в предпочитана медия за по-младите потребители, докато самите новинарски компании бързо остават на заден план, пише Venture Beat. За създателите на новинарско съдържание, които го разпространяват през Facebook, съответно съществува опасност те да се превърнат в безименни доставчици на информация, докато Facebook става известен като източника на новините.

Виж още: Facebook нае ключов MTV специалист, който ще създава оригинално съдържание