Скоро приятелят ви във Facebook може да бъде повече дигитален, отколкото биологичен. Meta планира да запълни своите платформи, включително Facebook и Instagram, с персонажи, задвижвани от изкуствен интелект, със собствени профилни снимки, биографии и възможност за създаване и споделяне на съдържание. Тези виртуални потребители ще се появят в студиото за изкуствен интелект на Meta, където хората могат да проектират и персонализират персонажи с изкуствен интелект за взаимодействие в платформите.
Въпреки че AI Studio вече е създало стотици хиляди ИИ персонажи, компанията планира да разшири наличността му в световен мащаб, като през следващите две години ще даде приоритет на социалната интеграция. Конър Хейс, продуктов вицепрезидент на Meta за генеративен AI, казва пред Financial Times, че целта е тези взаимодействия да се чувстват естествени и динамични.
Въвеждането на профили с изкуствен интелект обаче поражда опасения относно разпространението на дезинформация и въздействието върху качеството на съдържанието. За да се справи с тези проблеми, Meta се ангажира да етикетира цялото съдържание, генерирано от AI, за да осигури прозрачност за своите три милиарда потребители по света.
Това развитие също така съживи дискусиите за „теорията за мъртвия интернет“, която твърди, че значителна част от онлайн активността се управлява от ботове, а не от хора. С нарастващото присъствие на профилите, генерирани от ИИ, мнозина могат да се притесняват, че границите между човешките и автоматизираните взаимодействия могат да станат все по-неясни.
Снимка: Unsplash
Виж още: Следващата Xbox конзола ще има напълно нов контролер