Някогашният лидер на мобилния пазар BlackBerry понесе поредния тежък удар, след като стана ясно, че Facebook прекратява поддръжката на своето едноименно приложение за платформата.

Решението на най-голямата социална мрежа в света, която преди няколко месеца отчете ден, в който един милиард души едновременно използваха услугата, идва само седмица след като стана ясно, че WhatsApp също спира поддръжката на BlackBerry към края на 2016 г.

Подобно решение е болезнено, но трудно може да се определи като неочаквано, след като по данни на анализаторската компания Kantar Worldpanel в момента Android държи 58 процента от мобилния пазар в Съединените щати, а на Apple се падат 39 процента. В резултат на това BlackBerry попада в крайно незавидната категория "Други" и на канадския производител се падат само 0.1 процента от продажбите.

Самата компания се опита да демонстрира положително отношение, обявявайки загубата на Facebook в пост, озаглавен Great Apps on BlackBerry!.

"Бизнесът с мобилни приложения продължава да еволюира и понякога това става по начини, които са извън нашия контрол. Изключително разочаровани сме от това решение", казва старши маркетинговият мениджър на BlackBerry Лу Газола.

Виж още: Google, WhatsApp, Facebook, Snapchat и Apple работят по подсилване на криптирането