Facebook призна, че е позволила на външни компании, сред които именно Spotify и Netflix, да имат достъп до милиони лични съобщения на потребителите на социалната мрежа.

В отговор на разобличаващ доклад, публикуван от Ню Йорк Таймс как Facebook споделя потребителски данни с партньори, компанията признава, че е предоставила на трети страни широк достъп до съобщенията на своите потребители. Оправданието е, че по този начин хората могат да влизат в услуги като Spotify със своя акаунт във Facebook, а след това да изпращат съобщения чрез приложението на Spotify.

Според вътрешни документи на Facebook, до които вестникът се е добрал, от Spotify са могли да виждат съобщенията на повече от 70 милиона потребители на Facebook месечно. Таймс допълва, че Spotify и Netflix са имали възможност да четат, пишат и дори да изтриват съобщенията.

С подобни привилегии са се ползвали още Apple, Yandex и дори Кралската банка на Канада. Apple например е имала достъп до телефонните номера и задачите в календарите на потребителите. Вестникът казва, че дори самият той е имал подобен достъп чрез свое мобилно приложение, което, макар спряно през 2011 г., оставило достъп на изданието до списъците с приятели на потребителите.

Повечето компании, които са коментирали темата, разкриват, че дори не са предполагали с колко много количество потребителска информация са разполагали.