Facebook обяви нова инициатива, наречена Journalism Project, която има за цел да позиционира социалната мрежа по-стабилно в новинарската индустрия. Като част от усилията Facebook ще помага на журналистите да използват платформата като по-добър репортерски инструмент и да засичат и отбягват дезинформацията.

Facebook в крайна сметка иска една по-здравословна новинарска екосистема и журналистическа етика.

Facebook дълго време подценяваше дезинформацията, циркулираща в сайта, но това се промени след президентските избори в САЩ през 2016 година. Сега компанията признава съществената роля, която играе в консумацията на новини онлайн, заедно със способността да оформя бъдещата журналистика.

Социалната мрежа има почти два милиарда потребители (1.79 милиарда към този момент) и непрекъснато променящите се алгоритми за показване на новини играят голяма роля в това, което хората виждат в сайта, и следователно това засяга пряко приходите на новинарските организации.

Journalism Project има три аспекта. Първият е създаването на "продукт" между Facebook и медиите, като например нови новинарски формати. Втория аспект е "добрите практики" за обучение на журналисти. Това включва сътрудничество с Knight Foundation, Detroit Journalism Cooperative и Institute for Nonprofit News. В допълнение Facebook направи своя инструмент, наречен CrowdTangle, който измерва социалните резултати, безплатен за медийните й партньори.

Крайната цел е акцент върху насърчаването на медийната грамотност. Facebook иска да създаде и нови инструменти, предназначени да се справят с фалшивите новини. Търси се начин да се отстранят финансовите стимули, които мотивират създаването на спам. Друга инициатива е свързана със сътрудничество с трети страни за проверка на фактите, за да се помогне да се идентифицират измами. По-подробна информация за Facebook Journalism Project можете да намерите тук.

 

Прочетете и това: Нов закон в ЕС цели да премахне досадните банери от сайтовете, които предоставят бисквитки