Европейската комисия (ЕК) предложи нови правила, с които ще се ограничат интернет компании в начина, по който следят потребителите в мрежата. Част от този план ще бъде премахването на банерите в сайтовете, които предоставят бисквитки (cookies) и имат предпочитания към браузъра на потребителя.

Бисквитките са малки файлове с данни, с които браузърът помни даден сайт. Те могат да бъдат използвани, за да се презареждат сайтовете по-бързо, за запис на данни за вход в услуги, които изискват лични профили и др. Компаниите използват бисквитките, за да проследяват поведението на потребителя и да насочват специфични реклами към него.

Според новото предложение на ЕК вече ще се изисква компаниите да получават изрично съгласие от потребителя, преди да им бъде позволено да проследяват неговите онлайн дейности. Например при инсталиране на нов уеб браузър, потребителите могат да посочат дали са съгласни уебсайтовете да инсталират бисквитки на техните браузъри. Това предпочитание след това ще се отнася и за всеки уебсайт, който посети потребителят, вместо той да трябва да се съгласява с всеки новоотворен.

Ползите за потребителите са очевидни: по-голям контрол над това, как тяхното онлайн потребление се проследява и по-малко досадни банери, които изтласкват важното съдържание по-надолу в уеб страниците. Законът ще важи и за услуги за съобщения, като WhatsApp, Viber, Skype, iMessage и Gmail.

Ако законът бъде приет, новите правила на ЕС ще влязат в сила от май 2018 г. Компаниите, които не отговорят на изискванията, ще бъдат глобявани в размер на 4 процента от техните глобални годишни продажби.

 

Прочетете и това: Мтел стартира три канала с ексклузивно спортно съдържание