В началото на пролетта Facebook ще изключи спорната си рекламна функция, която вкара социалната мрежа в юридически проблеми за неприкосновеността на личния живот.
В съобщение публикувано във форума за разработчици на компанията, става ясно, че програмата известна като Sponsored Stories ще бъде спряна на 9 април 2014г. За потребителите, които не искат техните имена или снимки да бъдат използвани в реклами, промяната ще доста приятна.
Sponsored Stories стартира през 2011г., при която, ако даден потребител във Facebook хареса продукт на една компания, неговата профилна снимка може да се появи като реклама в новинарския поток на приятелите му.
Функцията раздразни защитниците на личната информация, които заведоха дело срещу социалната мрежа. В делото се твърди, че Facebook е нарушила правото на защита на личните данни на непълнолетните, като публикува "харесвания" и профилни снимки в реклами, без тяхното съгласие.
През август миналата година, след продължителна съдебна битка, районен съдия на САЩ наложи глоба от $ 20 милиона долара по делото, в ущърб на Facebook.
Facebook промени своята политика за поверителност в отговор на този случай, но вместо да спре използването на социалния елемент в рекламите си, компанията излезе с изявление пред своите потребители през август, казвайки, че лицето на човека и "харесвания", включително тези на малолетни и непълнолетни лица, могат да бъдат използвани във всички реклами на социалната мрежа. Така топката се прехвърли към потребителите, които трябва сами да изберат дали да харесат дадена страница или не. А сами се досещате, че това си е чисто бягане от отговорност.
Тим Радшмид, който отговаря за корпоративните комуникации във Facebook изказа официално становище, чрез имейл, по спирането на Sponsored Stories: "Днес ние уведомяваме нашите рекламни партньори, за да знаят точната дата, когато те вече няма да бъдат в състояние да купуват спонсорирани истории".