BrandFinance публикува годишната си класация за най-ценните марки в света. Престижното подреждане Global 500 е топ 500 на брандовете, които имат най-голяма стойност на пазара. Тази година първото място се държи от Google, чиято пазарна стойност се оценява на над 44 милиарда долара. Второ място е за Microsoft (над 42 милиарда долара). За първи път в класацията на BrandFinance влиза и Facebook (на 285-та позиция), а Coca Cola изпада от топ 10 на 16-то място. Apple отбелязва скок от цели 12 позиции и вече е в челната десетка на най-ценните марки на пазара (8-мо място). Nokia пък изживява истинско падение – финландският производител на мобилни телефони прави скок надолу от 73 места и вече е едва 94-тата по стойност марка в света.
В топ 20 ще откриете още IBM, HP, GE, McDonalds, Toyota, Samsung… Прави впечатление, че сред най-добрите 20 цели 13 са изцяло щатски компании.