Лари Пейдж и компания са се заели сериозно в утвърждаването си на пазара на музикални стрийминг услуги. От Google са в преговори за придобиване на Songza, компанията, която е базирана в Long Island и има 5,5 милиона активни потребители. Songza се конкурира с Pandora (77 милиона активни потребители) и Spotify (която неотдавна стигна 10 милиона активни потребители).
"Google предлага около 15 милиона щатски долара, но въпросът е, дали Songza ще ги вземе?", казва източник, близък до разговорите по придобиването.
Офертата изглежда направо смешна, поставена до оценката на Spotify, която е 4 млрд. долара и Pandora, която има пазарна капитализация от 5 млрд. Google иска да се сдобие със стрийминг услуга, която има добра приемственост от потребителите. Но в момента и Twitter наддава за някои от тези компании и тук определено най-добрата оферта ще наклони везните в полза на Google.
Google Play Music All Access струва 9,99 долара на месец, но платформата е доста по назад от конкуренцията. Докато някои стрийминг платформи предлагат списъци с песни, които са подобни на това, което слушате, то Songza създава списъци с песни, които вземат под внимание това, което правите, докато слушате музика!
На началната страница има предложения за неща като "работа в офис" или "повишаване на вашата енергия." Songza дори предполага музика, докато сте в банята.
Songza събра един милион сваляния в рамките на три месеца от стартирането си в Канада през 2012 година. Също така тя спечели инвестиции в размер на 4,7 милиона щатски долара от Amazon и мениджъра на Джъстин Бийбър, Скутър Браун.
Този ход на Google идват по петите на Apple с тяхното 3 милиардно придобиване на Beats Electronics, в която се помещава фирма за аудио слушалки, както и стрийминг музикалната услуга, наречена Beats Music.
От Google са отказали коментар по темата.