Ако изтегляте приложения от Google Play Store, може да сте срещали и да сте се оплаквали от някои досадни проблеми, като например непрекъснатото генериране на реклами или пък заблуждаващи версии на популярни приложения и игри. Изглежда, че Google е чул тези оплаквания и прави някои промени в правилата на Play Store, за да се отърве от тези подводни камъни.

Една промяна, която влиза в сила на 31 август, ще забрани приложения, които са направени да изглеждат като други такива - с техните имена, лога или икони.

По този въпрос Google заяви: „Не разрешаваме приложения, които подвеждат потребителите, като се представят за някой друг (например друг разработчик, компания, юридическо лице) или друго приложение“.

Гигантът също така публикува някои примери, които няма да бъдат разрешени в Play Store след няколко седмици.

Друга голяма промяна, която ще влезе в сила на 30 септември, ще забрани рекламите на цял екран, които се появяват „неочаквано, обикновено когато потребителят е избрал да направи нещо друго“. Това ще включва реклами, които се показват в началото на игра или преди екрана за зареждане на приложението. Освен това всички междинни реклами в приложенията трябва да могат да се затварят за 15 секунди или по-малко, за да бъдат разрешени в Play Store. Google също публикува някои примери за видовете реклами в приложенията, които няма да бъдат разрешени след 30 септември.

Има няколко други промени в правилата на Play Store, които влизат в сила през следващите седмици и месеци. Много от тях са ориентирани към разработчиците, но някои може да засегнат потребителските навици. Една от тях, която ще влезе в сила на 31 август, ще забранява приложения, които предлагат „подвеждащи здравни твърдения, които противоречат на съществуващия медицински консенсус или които могат да навредят на потребителите“. Освен това от 30 септември Google казва, че всички приложения, които предлагат абонаменти, трябва да позволяват на потребителите „лесно да анулират своите абонаменти от приложението“.

Снимка: Unsplash

Виж още: Gmail ще проверява дали изпращате e-mail на правилния човек