В края на ноември 2013 година, благодарение на традиционната рубрика „APK Teardown“ на Android Police, разбрахме, че Google подготвя музикална и видео YouTube абонаментна услуга. Така наречената YouTube Music Pass ще се конкурира пряко със Spotify, Rdio, Beats Music и редица други музикални стрийминг услуги.
Сега, когато влезете в настолната уеб версия на YouTube и напишете името на даден изпълнител (например Eminem), ще забележите нов раздел от дясната страна на страницата. По подразбиране той показва списък с най-популярните песни с връзки към съответните видеоклипове в YouTube. В горната част се намира умалено изображение, което осигурява бърз достъп до персонализирана плейлиста, а в долната част има профили на „сродни изпълнители“. За отбелязване е, че в тази умалена страница има и неофициални версии на видеоклиповете.
По-рано този месец Google изведе YouTube резултатите на първо място при търсене на музика. Това е още едно доказателство за амбицията на Google да направи YouTube предпочитаната услуга за аудио и видео стрийминг.
Като се има предвид, че в средата на миналата година Google пусна и Google Play Music All Access, то ще бъде интересно да видим, как тя ще позиционира абонаментната услуга на YouTube, ако и когато тя стигне до успешен край.