С наближаването на датата 6 март, когато американските гиганти ще трябва да се съобразят със Закона за цифровите пазари на Европейския съюз (DMA), Google току-що обяви някои от плановете си, за да може нейните продукти и услуги да бъдат законни съгласно новите европейски правила.

В публикация в блога си Google заяви, че една от големите промени за европейските потребители с телефони с Android ще бъдат два нови екрана за избор, които ще се появяват при първоначалната настройка на телефоните с Android. Единият от тях ще позволява на потребителите бързо да настроят предпочитаната от тях търсачка за своя телефон. Google ще постави подобен екран и за приложението си за браузър Chrome във версиите му за настолни компютри и iOS. Търсачките, които искат да бъдат добавени към новия екран за избор на търсене в Android, могат да кандидатстват на уебсайта на Google.

Другият екран за избор за телефоните с Android в Европа ще позволи на потребителите да изберат уеб браузър по подразбиране. Отново Google позволява на компаниите да представят свой уеб браузър, който може да бъде добавен към този екран за избор на уебсайта на Google.

Това е почти идентично с това, което ЕС задължи Microsoft да направи преди повече от 10 години, когато през 2009 г. принуди компанията да въведе "екран за избор на браузър" в Windows 7. Microsoft премахна този екран през 2014 г.

Освен това търсенето в Google в Европа също ще получи някои промени, особено при пазаруване на продукти или при търсене на хотел. Компанията заяви:

"Ще въведем специализирани модули, които включват група връзки към сайтове за сравнение от цялата мрежа, както и кратки пътища за заявки в горната част на страницата за търсене, за да помогнем на хората да прецизират търсенето си, включително чрез фокусиране на резултатите само върху сайтове за сравнение. За категории като хотели също така ще започнем да тестваме специално място за сайтове за сравнение и директни доставчици, за да показваме по-подробни индивидуални резултати, включително изображения, оценки на звездите и др."

Компанията добави, че някои функции на търсачката ще бъдат премахнати в Европа, за да се спазят изискванията на DMA, включително Google Flights. Google също така ще покаже на потребителите в Европа нов "банер за съгласие, за да ги попита дали някои услуги могат да продължат да споделят данни за тези цели".

Microsoft вече обяви промени в Windows, за да се съобрази с правилата на ЕС за DMA. Те включват възможност за инсталиране на всички приложения в операционната система, както и запитване към европейските потребители дали желаят да синхронизират своя Microsoft Account с Windows, за да могат данните им да бъдат достъпни на други устройства, които използват с такъв акаунт.

Снимка: Unsplash

Виж още: Учените откриха основополагащи различия при голяма част от дълголетниците