През първото тримесечие на 2018 г. Google е продала повече умни домашни колонки, отколкото Amazon, и това се случва за пръв път в историята на този сегмент.

През 2015 г. Amazon предложи първия Amazon Echo. Като създател на нова категория продукти, Echo има най-големия пазарен дял и продължава да заема върха в класациите за продажби на всяко тримесечие. Това обаче се промени през първите три месеца на тази година.

Първо, нека да се върнем, за да разгледаме голямата картина. Интелигентните високоговорители са сред най-бързо развиващите се технологии и се състоят от говорител и виртуален личен асистент. За тримесечния период от януари до март 9 милиона бройки бяха разпратени по търговските вериги в световен мащаб, според анализаторската фирма Canalys. Това е солиден ръст от 210 процента в сравнение с предходната година.

През първото тримесечие на тази година в света са доставени 3.2 милиона Google Home и Google Home Mini. И това надмина 2.5 милиона Echo интелигентни колонки, доставени в същото тримесечие от Amazon. Повтораряме, това е първият път, когато Google повече такива джаджи от Amazon за една четвърт. Доставките на Google нараснаха с 483 процента в сравнение с ръста от 8 процента, постигнат от Amazon. На трето място се появи и китайската Alibaba, която през този период отчита 1.1 милиона бройки от марката TMall, а номер четири беше Xiaomi с над 600 000 говорители Xiao AI в Китай от януари до март.

Категорията "други", която включва и Apple HomePod, отговаря за 1.56 милиона интелигентни домашни помощника, доставени в световен мащаб през първото тримесечие. HomePod стартира чак на 9 февруари, което означава, че е достъпна за по-малко от два пълни месеца през тримесечното тримесечие.

В САЩ 4.1 милиона умни колонки са били изпратени по магазините от януари до март, а първите три производители са Google, Amazon и Apple. В Китай бяха доставени общо 1.8 милиона бройки, а Alibaba, Xiaomi и DingDong бяха класирани съответно от първо до трето място.

Тагове: