Google е взелa решението да забрани употребата на Flash в своите интернет реклами.

Този стар и недолюбван мултимедиен софтуер от известно време изпитва продължителна агония и една след друга технологичните компании предпочитат да го блокират от своите платформи.

Изминаха почти девет години, откакто оригиналният iPhone изненадващо се появи без Flash поддръжка, но днес Apple далеч не е сама в своето пренебрежение към платформата. Друг голям удар току-що беше нанесен от Google.

В скорошна публикация в Google+ интернет гигантът обяви, че Google Display Network и DoubleClick Digital Marketing вече ползват на 100% само HTML5. Това на практика означава края на Flash за рекламната платформа на Google, най-малкото що се отнася до стандартните реклами. Видео реклами, създадени с Flash, все още ще бъдат разрешени засега, но изглежда вероятно, че дните им също са преброени. От 30 юни тази година Flash реклами вече няма да могат да бъдат качвани в AdWords и DoubleClick, а от 2 януари 2017 г. Flash реклами вече няма да могат да работят по рекламните платформи на Google.

Прочетете още: В Gmail вече ще се отбелязват имейлите, които не поддържат TLS криптиране

Тагове: