Google обяви актуализация на Chrome Web Store политиката си. Разширенията в уеб магазина на Chrome вече трябва да имат една и съща цел, която да е точна и лесен за разбиране. И въпреки че това винаги е било изисквано от разработчиците на Chrome разширенията, не всички са спазвали този идеал.

Тези разширения, който изпълняват многоцелеви задачи могат да задръстят вашия браузър и да забавят сърфирането в Интернет - понякога доста значително. От Google са предприели по-строги мерки за определяне на тези проблеми, за да могат да дадат на потребителите по-голям контрол над сърфирането им.

От самото създаване на Chrome, Google държи много на принципа на семплото и бързо браузване. Простотата е важна, защото браузърите са станали прекалено сложни и тромави с обемистите си интерфейси. Ако не при вас, то при ваш приятел сте виждали браузъри, които буквално са затрупани с рекламни ленти на различни приложения – Ask Toolbar, Yahoo Toolbar, Ebay Toolbar, Msn Toolbar… и т.н. и т.н. Познато ви е, нали?

 

с


За да накара разработчиците да спазват принципа за простота и бързина, от Google са решили да предприемат по-различен подход. Разширенията трябва да бъдат „прости“ и по-подразбиране ще им бъде позволено:

  • да визуализират само една интерфейсна "повърхност" в Chrome.
  • да изпълняват само едно действие в браузъра.
  • или да реагират като бутон за дадена страница.

 

За съжаление в някои случаи Google няма да може да контролира разработчиците, които имат достъп до скрипта на своите страници. От компанията осъзнават, че това ще предизвика значителни промени за някои съществуващи разширения. За някои от тях дори може да се наложи да се разделят на няколко отделни.

И тъй като тези промени ще отнемат известно време, за да се изпълнят от всички, Google няма да започне да прилага новата политика за съществуващите разширения в уеб магазина, до юни 2014 година. За новите разширения, политиката ще влезе в сила веднага.

 


Google Zeitgeist: българите сме търсили най-често Огледален Свят, Пол Уокър и...