Тайванският производител на смартфони HTC Corp. няма да произвежда ултраевтини таблети под своята марка заради опасения за малки маржове на печалба, каза ръководно лице от компанията във вторник.
"Това не е печеливш пазар", казва президентът на HTC за Северна Азия Джак Тонг пред CNA, позовавайки се на таблетите с цена под 160 щатски долара.
"Налице е всъщност малко повече място за растеж и диференциация на продуктите във високия и среден клас таблети", каза Тонг, добавяйки, че пазарните позиции на 7-инчовите таблети е замъглено от големите смартфони с екран над 5.5 инча модели.
Тонг изказа своята позиция на пресконференция в Тайпе (Тайван), на която бяха обявени два нови Desire смартфона от среден клас и HTC Nexus 9 - първият в света таблет, работещ с Android 5.0 Lollipop.
8.9-инчовото HTC Nexus устройство връща марката на пазара на таблети след три години отсъствие. То идва с функции, които дават на потребителите по-голям контрол върху тяхното устройство, включително персонални уведомления и сигурност, по-дълъг живот на батерията и по-големи възможности за многозадачност според HTC.
Главният финансов директор на HTC Чанг Чиа-Лин каза на конференцията за приходите на 31 октомври, че HTC ще разгледа други възможности за съвместно брандиране, в които могат да се очакват потенциални партньори, които да помогнат да се увеличи потенциалът за растеж на HTC в дългосрочен план и увеличаване на стойността на марката.
Той също така разкри, че HTC планира да пусне таблет под своята собствена марка през следващата година, която най-вероятно ще работи с оптимизирана версия на фирмения Sense™ софтуер.