Според проучване на Intermedia Apple продължава да доминира пазара за мобилни технологии в малкия и среден бизнес. През първите 10 месеца на 2013 г. клиентите на Intermedia са активирали 190 000 Apple устройства, 29 000 Samsung устройства и 13 800 на Motorola. Apple е контролирала 76% от пазара за този период. Според Apple Insider източникът на данни са от услугите, които предлага Intermedia и които се използват от 700 000 бизнес клиенти. Това означава, че цифрата е достатъчно голяма, за да се направят интересни изводи.

 

Microsoft завършва този период с твърде малък пазарен дял, но с голям процентен скок в боря продадени устройства – 93% за първите 10 месеца на годината. Това е добра новина за компанията, която се опитва всячески да увеличи пазарния си дял за мобилни устройства. Разбира се, цифрата е голяма, но не е чак толкова трудна за постигане, тъй като продадените устройства през предишния период са изключително малко. Android не може да се бори с iOS в малкия и среден бизнес. Операционната система на Google притежава по-малко от 25% от този пазар. Според проучване на Bernstein Research:

 

„Броят изпълнителни директори, които планират да си вземат Windows таблет, се е покачил с 56% за последните 6 месеца и почти се е изравнил с процента на iPad. Android таблетите са отбелязали спад – от 23 до 15%

 

Apple остава лидер на този пазар, Windows показва съживяване, а Android е най-близкият конкурент на компанията от Купертино, но и такъв, който не лесно да атакува лидерската позиция. Разбира се, наблюдават се разлики в зависимост от размерите на компаниите. В по-малкия бизнес Android тотално превъзхожда Windows, но при по-големите компании платформата на Microsoft набира скорост и съвсем скоро може да настигне операционната система на Google.

 

Всичко това означава, че Apple запазва силни позиции сред малките фирми, но нейните продукти са изключително примамливи и за по-големите бизнес организации. Android и Windows остават в борбата за второто място. Ех, тази платформена война, просто няма почивен ден.