Изкуственият интелект е най-голямата тенденция в света на технологиите и според Business Korea SK Hynix работи по своя On-sensor AI, който включва възможности за ИИ в сензорите за изображения. Samsung прави същото с цел да се превърне в най-добрия доставчик на сензори за изображения в индустрията. Понастоящем тази титла принадлежи на японската компания Sony. Samsung вече представи своята технология Zoom Anyplace, която се захранва от AI. Тя предлага запис на пълнокадрово 4K видео едновременно с увеличена част от този кадър.
Zoom Anyplace използва технологията на изкуствения интелект за автоматично проследяване на обектите по време на снимане в близък план. Samsung пък иска да създаде "хуманоидни сензори", които могат да копират човешките сетива. Съобщава се, че компанията има пътна карта, която до 2027 г. води до създаването на AI сензори за изображения, които могат да заснемат невидими неща. С 54% от световния пазар на сензори за изображения през миналата година, според Counterpoint Research Sony е компанията, която засега все още носи короната в индустрията. Samsung е следваща с 29%, а SK Hynix се е вмъкнала в челната петица с 5%.
По време на събитието SK Hynix TechSummit 2023, което се проведе миналия месец, корейският дизайнер на чипове разкри, че е вградил сензор за изображения в чип с изкуствен интелект, който му позволява да обработва данни на ниво сензор. Традиционните сензори трябва да изпращат информация за изображенията към централния процесор на устройството за изчислителна обработка. Очаква се "AI в сензора" да подобри качеството на изображението, да намали времето за обработка и да понижи консумацията на енергия.
Преди няколко месеца Samsung проведе своя Samsung System LSI Tech Day в Силициевата долина. По време на събитието президентът на System LSI Парк Йонг-ин заяви, че Samsung трябва да бъде лидер в тази ера на "проактивен ИИ", която включва водещи позиции в генеративния ИИ, високопроизводителни алгоритми и технологии и решения за комуникация на дълги разстояния.
Пазарът на сензори за изображения, който се сви по време на пандемията поради спада в продажбите на смартфони, сега е на нова вълна на растеж, като търсенето идва от мобилни устройства, шлемове за смесена реалност и други продукти за разширена реалност, самоуправляващи се превозни средства и роботи. Samsung се надява, че сензорите за изображения, в които вгражда изкуствен интелект, в крайна сметка ще бъдат използвани за поддръжка на мобилните камери в смартфоните ѝ.
Снимка: Unsplash
Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот