Ако имате възможността да посетите Китай, едно от първите неща, с които ще се сблъскате, е неизбежната езикова бариера. И как наистина бихте се придвижвали из огромни градове като Пекин и Шанхай, без дори основно разбиране на местния език? С такъв проблем се сблъскват милиони туристи, които сега ще получат неочаквана помощ от местния еквивалент на Uber – най-голямата компания за споделен превоз в Китай Didi Chuxing. Местният лидер при превозвачите обяви, че започва да обслужва клиентите си и на английски език.
Така не само целият интерфейс на приложението ще бъде на английски, но и размяната на кратки съобщения между водач и пътник ще бъде превеждана в реално време. Компанията също ще предлага поддръжка по телефона на английски, ще приема всички големи международни кредитни карти и ще позволява да ползвате услугите и с мобилни телефони от дванадесет чужди страни. Засега платформата на английски ще работи в Пекин, Шанхай и Уанджоу, а скоро ще включи и други градове.
Не е изключено този ход да се окаже предвестник на бъдеща глобална експанзия на Didi, след като компанията вече се оценява на 50 милиарда долара. Имайки предвид тези огромни финанси, не бихме се учудили, ако тя успее на някой чужд пазар, където Uber вече се провали.