Смартфонът е може би най-популярната потребителска джаджа в момента и хората по цял свят са готови да плащат, за да получат достъп до по-нови и мощни устройства. И докато потребителски интерес определено има, то конкуренцията при производителите е огромна и дори гигант като LG - без съмнение едно от най-известните имена в мобилния бизнес - има проблем с пласирането на продукцията си.
За третото тримесечие на 2017 г. компанията е продала 13.7 милиона смартфона. Преди само три години компанията постигна онези рекордни 59 милиона, които белязаха изключително успешната 2014 година. Тогава в рамките на третото тримесечие корейският производител реализира продажбата на 16.8 млн. смартфона. Поради този спад в мобилния бизнес LG отчита печалба само през две тримесечия за последните две години.
LG бе водещо име в ранните години на Android, но успехът на Samsung изтика не само нея, но и имена като HTC, Motorola и Sony.
Все пак положението на LG не е непременно лошо. Компанията отбелязва консолидирани приходи за периода в размер на 13.44 милиарда долара, което е увеличение с повече от 15 процента в сравнение със същия период от предходната година.
Изключително позитивните резултати от тримесечието показват повишени финансови параметри в абсолютно всички бизнес дивизии на LG. Голямата новина е силното представяне на звеното Home Entertainment, която постига исторически най-високите си нива както по отношение на оперативна печалба, така и на оперативен марж.
Освен това оперативната печалба на компанията за тримесечието, възлизаща на 455.7 милиона долара, почти удвоява обема си през 2017 г., което се отразява силно положително върху бизнес ефективността на звената Home Entertainment и Home Appliances.