Домашните асистенти са един от най-горещите продукти на пазара, но нов доклад на PricewaterhouseCoopers (PwC) полива студена вода върху перспективите за растеж на бизнеса. Според американската компания слабото разбиране на това какво могат да правят гласовите асистентите и общата липса на доверие в тях могат да ограничат възприемането на технологии като Alexa и Siri.
“Засега темповете на разпространение са дори по-бързи от очакваното, но сред потребителите има известна празнота в знанията. Докато те не започнат да им имат доверие и докато асистентите не започнат да работят постоянно и надеждно, тези технологии няма да навлязат много”, се казва в доклада.
Според PwC като цяло потребителите в САЩ са наясно със съществуването на дигиталните асистенти. 72 процента от анкетираните през февруари 1000 американци са използвали помощник като Siri или Bixby. Предпочитаният носител за това обаче си остава смартфонът, следван от таблети и компютри. Най-малко хората използват асистенти през умните си домашни колонки.
Сред основните притеснения за потребителите е нежеланието им да ползват асистенти на обществени места, за да запазят личната си информация. Един на всеки четвърти не възнамерява да ползва дигитален асистент за покупки, именно защото му няма доверие.
Най-често асистентите се използват от хора на възраст между 25 и 49 години.