Microsoft и American Express Co. се борят за дялово участие във Foursquare Labs Inc според запознати със ситуацията, съобщават от Bloomberg.

 

Двете компании се съревновават да инвестират във Foursquare. Няма да се обединяват за обща оферта, съобщават хора, които са поискали анонимност, тъй като информацията не е публична. Foursquare са в разговори и с други компании за евентуално инвестиране, но това не означава, че със сигурност ще се стигне до сделка.

 

Foursquare е приложение, което потребителите използват, за да се „отбелязват“ в местата, които посещават – ресторант, магазин и т.н. Новите, потенциални инвеститори са привлечени от новия метод, по който рекламите се насочват към потребителите – в момента, в който се „отбележат“ на някое място.

 

Дял във Foursquare ще даде на Microsoft по-голяма роля в социалните и мобилни медии – места, в които изостава спрямо конкуренти като Apple. Microsoft и преди са спонсорира стартови проекти, а най-значимата им инвестиция е през 2007 г. - Facebook.

 

American Express се надяват да се борят с техните конкуренти в бизнеса с кредитни карти. Те ще се опитат да го направят чрез обвързване на маркетинг и програми за лоялност към социалните и медийни сайтове. Вече има подобни начинания – компанията предлага отстъпки на потребители, които са се „отбелязали“ в даден магазин или ресторант чрез Foursquare, а също и ако са платили сметката си с карта на American Express.

 

От Foursquare не са коментирали информацията за интерес от тези две големи компании. Всеки ден във Foursquare се „отбелязват“ около 6 млн. потребители.

Тагове: