В своята еднолична рекламна война срещу Apple, Microsoft получи по-скоро обратен ефект и сега компанията официално признава това за погрешна стъпка. В края на миналата седмица, Microsoft пусна цели седем клипа, които осмиват процеса на проектиране на най-новите iPhone-ни на Apple – 5S и 5C. Ден по късно след негативни реакции и коментари на потребители те бяха свалени от YouTube страницата на Windows Phone.
Друга поредица, известна като "Мухата на стената в Купертино„, показа двама тромави дизайнери, които очевидно имитират Тим Кук и Джони Айв, коментират златния iPhone 5S и пластмасовия 5С - "Вие ни помолихте да създадем златен стандарт при iPhone", казва единия. "И се оказа,... че е супер трудно."
Клиповете бяха бързо порицани заради странните си изпълнения, нискобюджетна продукция, слаба актьорска игра и просто липса на финес и Microsoft се принуди да ги свали не след дълго. Сега компанията смята, че това е било лоша идея и че клиповете са били "предназначени да бъдат безгрижно сръчкване на нашите приятели от Купертино," казва техен говорител. "Но това е далеч от истината, и решихме да ги свалим.“
Компании като Microsoft, Samsung и Apple увеличиха разходите си за реклама през последните години. Microsoft дори назначи бившия съветник на Бил Клинтън, Марк Пен за своите кампании. Но явно ръководството на компанията обича периодично да се заяжда с конкурентите си и дори да се държи надменно.
По същия начин се държи и Стив Балмър, който иронизира всички Apple продукти, сякаш Microsoft може да предложи повече и по добри устройства. Бих перифразирал едно от изказванията на Стив Джобс за Microsoft:
"Единственият проблем с Microsoft е, че те просто нямат вкус. Те нямат абсолютно никакъв вкус. И не говоря в малък мащаб, а в голям, в смисъл, че те не изкарват оригинални идеи и не внасят особено много култура в своите продукти.”