Microsoft най-накрая призна, че Kinect наистина е мъртъв. След години дебати по въпроса, дали Kinect наистина е мъртъв или не, днес стана ясно, че софтуерният гигант вече е спрял производството на аксесоара. Fast Co Design съобщава, че Kinect се е продал в около 35 милиона броя от дебюта си през ноември 2010 г., като през 2011 година се превърна в най-бързо продавания гейминг аксесоар. Kinect, известен в началото като Project Natal, най-общо е камера, която улавя движенията на играча и ги прехвърля във виртуалното. По този начин потребителят не се нуждае от физически контролер в ръцете си, а може да влияе върху действието в играта чрез жестове.
В годините след своя дебют за Xbox 360, а по-късно и за Xbox One, Kinect явно не успя да оправдае очакванията на потребителите. Сериозна роля за по-негативния му образ със сигурност изигра и непрецененият ход на Microsoft да го превърне в задължителен аксесоар за работата на Xbox One. Преди пазарната й премиера това изискване отпадна, но Kinect продължи да идва в кутията на конзолата, увеличавайки цената й. След вълна от недоволство и около осем месеца по-късно на пазара се появи версия на Xbox One без аксесоара.
От Microsoft ще продължат да осигуряват поддръжка на вече продадените бройки, но не е ясно дали тя ще продължи и за инструментите за разработчици.
Макар и да достигна края на житейския си път, Kinect беше интересен аксесоар и даде важен опит на Microsoft. Днес очилата за смесена реалност HoloLens използват много от технологиите на геймърския аксесоар, което ги превръща в своеобразен негов наследник.
Всъщност следата на Kinect може да бъде проследена дори и до iPhone X на Apple. Смартфонът е оборудван с технология за смесена реалност от PrimeSense - компанията, създател на оригиналния Kinect. През 2013 година Apple закупи PrimeSense за 360 млн. долара.