
Компанията Corning се смята за водеща в областта на защитните стъкла, тъй като нейното стъкло Gorilla Glass се използва в много смартфони и таблети. Сега компанията обяви нов продукт, който би могъл значително да намали броя на напуканите екрани след падане.
Компанията току-що обяви Gorilla Glass Ceramic, което, както подсказва името, включва керамичен материал за подобряване на здравината. По-висококачественият Gorilla Armor 2 на фирмата също използва керамични материали.
Що се отнася до издръжливостта, лабораторните тестове на Corning показват, че новото стъкло очевидно е било в състояние да издържи 10 многократни падания от един метър върху повърхности, наподобяващи асфалт (180-градусова шкурка). Малко трудно е да се направят преки сравнения с популярното стъкло Gorilla Glass Victus 2 на Corning. Преди това фирмата твърдеше, че по-старото стъкло може да издържи на неуточнен брой падания от един метър върху 80-градусова шкурка, предназначена да възпроизведе грапава повърхност.
Въпреки това фактът, че компанията твърди, че Gorilla Glass Ceramic е издържал голям брой многократни изпускания, навежда на мисълта за по-добра устойчивост на падане в сравнение с Victus 2.
Това не е първото решение за защита на керамичното стъкло. В допълнение към вече споменатия Gorilla Armor 2 за серията Galaxy S25, Corning разработи преди това Ceramic Shield за устройствата на Apple. Виждали сме и OEM производители, които разработват свои собствени защити от керамично стъкло, като например HONOR и нейния NanoCrystal Shield за Magic 7 Pro.
Corning твърди, че Gorilla Glass Ceramic ще бъде налична за устройство на Motorola през „следващите месеци“. Така че може да не се наложи да чакате твърде дълго, за да се сдобиете с телефон с тази технология.
Наистина обаче се надяваме това стъкло да се появи при много повече марки с Android. Премиум решението Gorilla Armor на фирмата беше добре прието, но беше ограничено до флагманските телефони на Samsung, така че разширената наличност би допринесла много за осигуряването на по-издръжливи телефони в цялата индустрия.
Снимка: Unsplash
Виж още: Napster се възражда в метавселената, след като марката беше продадена за 200 млн. долара