Компенсирайки забавянето от началото на годината, породено от коронавирус пандемията, iPhone се оказва най-бързо растящата марка смартфон в Китай за Q2, показват данни на маркетинговата компания Counterpoint Research.
Премиерата на новия iPhone SE и продължаващата популярност на iPhone 11 водят до това Apple да продаде около 7.4 милиона бройки за периода април – юни, което е скок с цели 32 процента спрямо миналата година. Представянето е значителен скок напред за iPhone на фона на икономическите ограничения в разгара на пандемията. За сравнение iPhone продажбите в Китай през февруари са били с 62 процента по-малко от тези в Q2. Още по-интересно е, че докато iPhone продажбите вървят нагоре в последните месеци, анализът показва, че повечето китайски марки продължават да отчитат спад в продажбите и като цяло пазарът е спаднал със 17 процента. Единствено Huawei отчита макар и скромните 14 процента повече продажби.
Пускането на iPhone SE със сигурност ще помогне на продажбите, но най-популярният в Китай модел продължава да бъде iPhone 11. Освен това добрите iPhone продажби бяха стимулирани допълнително от значителни онлайн намаления по време на промоции през пролетта.
Тези данни изглеждат солидни и вещаят добри продажби за предстоящите iPhone 12 модели през есента.
Снимка: Apple
Виж още: Huawei и Xiaomi гласуват доверие на гъвкаво стъкло за новите си модели