По-рано тази седмица шефът на Apple Тим Кук обяви, че iPad е приключил най-успешното си второ тримесечие от цяло десетилетие насам. Данните за глобалните продажби на таблети на маркетинговата компания IDC показват колко много наистина американският гигант владее пазара.

IDC оценява продадените през второто тримесечие iPad-и на 12.9 милиона бройки. Най-близкият конкурент e Samsung, който е реализирал 8 милиона продажби. Действително новият Galaxy Tab S7 предлага фантастичен хардуер и красив OLED дисплей, но и това изглежда не е достатъчно. На трето място е Lenovo с 4.7 милиона продажби, като в каталога на китайците се отличават както Chromebooks, така и ChromeOS таблети. На четвърто място е Amazon с 4.3 милиона продадени Fire таблети.

Подобно на РС продажбите, търсенето на таблети също скочи по време на коронавирус пандемията, тъй като много хора работиха и учиха от къщи. Данните на IDC разкриват, че продажбите на Chromebook модели са скочили с 68.6 процента на годишна база и са достигнали 12.3 милиона продадени бройки за Q2. Анализаторите обаче прогнозират евентуално забавяне в продажбите на таблети поради продължаващия недостиг на чипове и това, че все повече потребители се завръщат в офиса или класните стаи. Apple също потвърди, че очаква проблемите с доставките на компоненти да се отразят на търсенето на iPad в следващите месеци. След като освежи iPad Air през 2020 г. и пусна подобрения iPad Pro по-рано тази година, очаква се сега Apple да актуализира и iPad mini.     

Снимка: Pikrepo

Виж още: Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година

Тагове: