Стартъпът за социални мрежи и конкурент на X Bluesky работи по абонаментeн модел. Компанията за първи път обяви плановете си за разработване на нов поток от приходи въз основа на абонаментен модел при представянето на своята серия А финансиране за 15 млн. долара през октомври. Сега в GitHub страницата на Bluesky са публикувани макети, които загатват за предстоящия абонамент на Bluesky, както и списък с възможни функции.
Въпреки че компанията предупреждава в GitHub, че списъкът тук е само примерна версия на потребителския интерфейс и платените функции могат да се променят преди пускането на пазара, има основание да се смята, че поне някои от тях се разглеждат за премиум абонамента на Bluesky.
Когато по-рано обсъждаше своя абонаментен модел през есента на тази година, Bluesky заяви в публикация в блога си, че ще предлага премиум функции като „качване на видео с по-високо качество или персонализиране на профила като цветове и рамки за аватари“. И двете тези функции вече са включени в макета на потребителския интерфейс на абонамента, известен понастоящем като Bluesky+.
Освен това текстът на мястото в примерната версия показва, че Bluesky може да обмисля други платени функции, като например персонализирани икони за приложения, значка за профил Bluesky+, преводи на публикации, анализ на публикации и папки за отметки - набор от функции, който може да съперничи на X.
Най-голям интерес представлява фактът, че Bluesky+ може да прецени дали да предложи проверка (значки за профил) като част от своя абонамент, освен ако тази функция не е също само като фиктивен текст, за разлика от идеята, която Bluesky разработва. Въпреки това компанията наскоро говори за плановете си за верификация и за това как отвореният характер на нейната мрежа може да накара системата ѝ да работи много по-различно от платената верификация в платформите на X и Meta. Макар това да е вярно, би било интересно, ако Bluesky все пак реши да постави своите инструменти за верификация зад своеобразна платена стена.
Макетът показва и цена от 8 долара на месец или 72 долара на година за Bluesky+, но и тя не е окончателна.
Въпреки предупреждението, че нищо тук не е окончателно, потребителите на Bluesky с интерес обсъдиха възможностите за абонамент за Bluesky, като някои критикуваха предложените платени функции, а други предложиха различни функции, които биха искали да видят в абонамента, наред с други неща.
Абонаментът не е единственият модел, който Bluesky обмисля. Главният изпълнителен директор на Bluesky Джей Грейбър наскоро посочи други усилия, като например продажба на имена на домейни, пазар на алгоритми и дори потенциална продажба на реклами, като други неща, които компанията може да обмисли, за да си помогне да печели пари.
Снимка: Unsplash/Bluesky
Виж още: Lenovo Yoga 7 2-in-1 14IML9 – удоволствие и мощ две в едно (РЕВЮ)