Ако се допитаме до Nvidia, шансът конзолите да изпреварят PC по графично качество клонят към нула. Дори са несъществуващи. Старшият вицепрезидент на отдел Съдържание и технология в Nvidia Tony Tamasi (човекът зад идеята за Nvidia Shield) заяви, че „вече не е възможно конзолите да се представят по-добре в графично отношение от персоналните компютри“, цитиран от PC Power Play.
„От Nvidia харчим 1.5 млрд. долара за проучване и развитие на графичните технологии. Всяка година. За периода на живот на една конзола, ние сме похарчили над 10 млрд. долара за графични разработки“, допълва Tamasi. „Sony и Microsoft не могат да си позволят подобни разходи.“ В думите му има истина. Персонални компютри, притежаващи висококачествени, но и скъпи видео карти, изпреварват конзолите по качество и детайли на графиката. Конфигурациите с по-нисък клас GPU не могат да се похвалят с подобно превъзходство.
Нападателните думи на Tamasi може да имат и друго обяснение. Advanced Micro Devices, които са основен конкурент на Nvidia, спечелиха договора за производство на GPU за двете предстоящи конзоли – PlayStation 4 и Xbox One. Nvidia ще трябва да се съсредоточат върху персоналните компютри. Новите конзоли на Sony и Microsoft ще предлагат графика, която ще се равнява на тази, произвеждана от персоналните компютри. Поне след своето излизане. Tamasi отбелязва, че „Никой не може да построи по-мощна машина от персоналния компютър.“
Tamasi е прав, но трябва да се разгледат нещата и от друг ъгъл. Потребителите купуват конзолите на определена цена и получават завършен продукт, който, макар че не могат да подобряват, е силно оптимизиран – също както и игрите за него. Цената на конзолите е 400-500 евро. Една висококачествена графична карта за PC може да струва и двойно на тези цени. Само графичната карта, без другите компоненти. Възможността за подобрения прави компютъра много по-интересна и машина с повече приложения, но конзолите са създадени за едно – игра. Съгласни ли сте с думите на Tony Tamasi?
По-добре PC, отколкото конзола? Прочетете тук!