Продажбите на PlayStation 4 могат само да радват Sony – от своята премиера (ноември) компанията е продала 10 млн. конзоли. Успехът е неоспорим, но дори японският производител не може точно да каже защо е така. Преди седмица Шухей Йошида, президент на Sony Worldwide Studios, призна именно това пред Eurogamer.
От Re/code споделят една възможно причина – геймърите не са чак толкова лоялни на даден производител, въпреки че върлува подобно мнение. Заключението идва от данни, предоставени от проучване на Нелсън, според което 31% от собствениците на PlayStation 4 не са притежавали PS3, но са имали Xbox 360 или Wii. Други 17% не са имали нито една конзола от предишно поколение. Трябва да се отбележи, че проучването е проведено на територията на САЩ, а в него са взели участие 1200 „активни геймъри“ на възраст между 7 и 54 години. Минус е, че потребителите са били запитани каква конзола притежават в момента – ако някой е продал своята PS3, за да си купи PS4, той ще влезе в една графа с хората, които въобще не са имали предишната конзола на Sony.
Друг сериозен фактор е цената. Не трябва да забравяме, че когато Xbox One и PS4 направиха своите премиери, втората беше по-евтина със 100 долара, а голяма част от стартовите заглавия бяха налични за всички платформи. От друга страна е липсата на съвместимост с предишното поколение конзоли. От това излиза, че ако приятели искат да играят Call of Duty: Ghost на машина от нова генерация, логично е да си вземат по-евтината.
Вижте еволюцията на най-известните гейминг контролери в няколко GIF-а