Точно преди пет години Facebook обяви едно от най-добрите бизнес решения в историята на Силициевата долина: закупуването на фотоприложението Instagram за един милиард долара.

По онова време Instagram се ползваше от едва 30 милиона потребители и нямаше нито цент приходи.

Днес платформата има над 600 милиона потребители и мнозина смятат, че е въпрос на време да се превърне в рекламен бизнес за милиарди. Покупката изглежда гениална, но тогава далеч не бе толкова сигурна. Самата Facebook току-що бе излязла на борсата и един милиард долара си бе огромна цена, особено за компания, която още не е излязла на печалба, припомня ReCode.

Вече бившият шеф на глобалния маркетинг във Facebook Майк Хьофлингер обаче има безпрецедентен поглед върху случилото сe:

"Сделката показа, че Facebook може да развива няколко продукта едновременно и изпрати ясно послание, че това е компанията, от която зависи най-много растежът на бизнеса в Силициевата долина. Именно покупката на Instagram е това, което позволи на Facebook по-късно да вземе WhatsApp и Oculus", твърди той.