Марката PlayStation на Sony е най-новата, която се присъедини към инициативата на други компании, спрели да пускат реклами във Facebook и Instagram, съобщава GamesIndustry.biz. PlayStation се присъединява към множество други компании, които спряха да пускат реклами в платформите, за да протестират срещу социалната мрежа и как тя борави с речта на омразата и друго агресивно съдържание.

В изявление пред GamesIndustry.biz представител на PlayStation споделя:

"В подкрепа на кампанията #StopHateForProfit до края на юли спираме глобално дейността си във Facebook и Instagram, включително рекламно и неплатено съдържание. Ние сме готови да работим (и играем) заедно за доброто."

В бойкота #StopHateForProfit вече има повече от 300 участници, а организаторите му също призовават за международна експанзия на идеята. Към този момент Facebook има много слаб отговор на бойкота, като един от вицепрезидентите на мрежата каза на рекламодателите, че компанията никога не прави промени в политиката си заради външен натиск и отражение върху приходите. Изненадващо е, че дори стотиците марки и големи имена, които изтеглят рекламите си за юли, не могат да нарушат сериозно бюджета на Facebook - според CNN само няколко от 25-те компании с най-големи рекламни разходи във Facebook са изтеглили кампаниите си.

Така или иначе отражението на тази кампания не е добро за Facebook: компания, която продължава да се бори за подобряване на публичния си имидж. Дали социалната мрежа прави конкретни промени, или просто се опитва да издържи на бурята, предстои да видим. Миналата седмица Facebook обяви, че ще добавя предупреждения към публикации от политици, които нарушават правилата на мрежата, а също така ще спира акаунти, свързани с призоваващи към насилие движения. Но отговорът на организаторите на бойкота беше безразличен, което предполага, че трябва да се предприемат по-смели действия, за да се потуши тази последна полемика.

Снимка: Pikrepo

Виж още: С PS5 контролера ще усетите всяка капка дъжд

 

Тагове: