Таблетите ще са отговорни за почти 50% от световния PC пазар (който включва десктоп компютри, ноутбуци и таблети през 2014 г). Apple, дългогодишен лидер в този пазарен сегмент, ще отчете допълнителен растеж, тъй като представи два нови модела – iPad Air и iPad mini с Retina дисплей. Въпреки това се очаква пазарният й дял да отбележи свиване в световен план.

„Понижаването на пазарния дял на Apple в световен план е неизбежно. Това се дължи на бизнес моделa, който прилага компанията“, обяснява Тим Коулинг от анализаторската компания Canalys. „През третото тримесечие на тази година Samsung открадна лидерската позиция на пазарите в Средния изток, Европа и Африка, а се очаква Apple да загуби позиции и на други пазари“. Въпреки това Apple е сред малкото производители, които печелят добре от повишаващото се търсене на таблети. „Висококачествените продукти привличат високоплатежни клиенти“, според анализатора. „За Apple продуктите висок клас, от които се печелят по-високи приходи остават приоритет, а не гонене на статистики“.

 

Android таблетите ще достигнат до 65% пазарен дял в PC сегмента през следващата година. Това означава около 185 млн. досатвки, според Canalys. Но Samsung, Acer, Asus, HP и Lenovo ще имат сериозна конкуренция в лицето на малките и микро производители. Това важи за някои райони – особено в Китай.

Тагове: