Всички знаем за големите производители на телефони с Android, които напуснаха пазара през последните години, като BlackBerry и LG. Но сега една фирма за проследяване на пазарните тенденции разкри, че през последните седем години почти 500 марки са напуснали бизнеса със смартфони.
Counterpoint Research разкри, че през 2023 г. ще има почти 250 активни марки смартфони, което е по-малко от над 700 през 2017 г. За съжаление и може би не е изненадващо, че Counterpoint отбеляза, че спадът е "почти изцяло" от местни марки. Компанията добави, че броят на глобалните марки постоянно се задържа над 30.
Конкретно бяха посочени закритите марки в Индия (Micromax, Intex, Karbonn), Близкия изток и Африка (Injoo и Xtouch), Китай (Meizu, Meitu, Gionee и Coolpad), Япония (Kyocera и NEC) и Корея (LG).
Струва си да се отбележи, че някои от тези изброени марки са били достъпни в световен мащаб (LG, Kyocera) или са били изкупени от по-голяма марка (Meizu и Meitu). Въпреки това е ясно, че по-малките компании са понесли основната тежест на пазарните сътресения.
Counterpoint посочва редица предизвикателства, свързани със закриването на марките за смартфони. Сред тези причини са зрялата потребителска база, по-дългите цикли на подмяна, нарастващият пазар на ремонтирани устройства, предизвикателствата пред веригата за доставки, икономическите пречки (включително пандемията), технологичните преходи (напр. от 4G към 5G) и огромният мащаб на големите производители.
Компанията за пазарно проследяване заяви, че очаква броят на активните марки да продължи да намалява, но има надежда за по-малките производители. Тя обяснява, че марките, които се фокусират върху определена ниша, може да успеят да оцелеят, като продават тези устройства на по-висока цена. Като примери се посочват Fairphone, Doro и Sonim.
Снимка: Unsplash
Виж още: Без огледала за обратно виждане за автоматизираните возила без водач