Не е тайна, че Google създава високо персонализирани профили за данни за всеки потребител, като следи техните търсения в мрежата, местоположението и други параметри, които след това се използват за създаване на цифров пръстов отпечатък, който е уникален за всеки потребител. Компанията наскоро беше подложена на нова критика за съмнителните си практики за проследяване на местоположението от доклад на Associated Press, от който проличава как Google проследява местоположението на потребителя дори и с изключена функция "История на местоположенията".
За съжаление това може да е тенденция и в други услуги на Google, по-специално в търсенето, се казва в ново проучване на конкурента на Google DuckDuckGo. Нещо повече - констатациите показват също, че Google може да използва събраните данни, за да прикрива персонализирани резултати от търсенето дори когато потребителят е излязъл от профила си в Google или използва режим "инкогнито".
Изследването, озаглавено Filter Bubble, показва как Google влияе на това, което кликвате. То е проведено през юни тази година по време на междинните избори в САЩ с цел да се установи дали Google филтрира информацията на потребители в зависимост от поведението им в миналото. С други думи - дали Google просто показва на хората какво искат да видят.
Както отбелязва The Verge, DuckDuckGo очевидно е предубеден източник, тъй като е основен конкурент на Google, който се гордее с обработката на потребителските данни, но резултатите от проучването си струват поглед по-отблизо.
Проучването установява, че различните участници виждат различни резултати при търсене на термини като "контрол на оръжието" и "имиграция". Нещо повече, почти идентични резултати се появяват на съответните участници, дори когато са излезли от профилите си в Google или в режим "инкогнито" на браузъра. Това показва, че Google проследява и таргетира потребителите по всяко време с персонализирана информация.